NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 7727513 razy |
|
|
|
|
|
Pawana na śmierć i zmartwychwstanie pewnych iluzji- Witold Szalonek
|
|
Wydawnictwo Modran. Autor W. Szalonek. Nuty na gitarę. 8 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Pierwsze nutki
|
|
Wydawnictwo Beseder. Autor P. Aneksa. Pozycja pomocna dla początkujących gitarzystów zawierająca 91 gitarowych opracowań piosenek popularnych jak i uproszczoe wersje muzyki klasycznej. 50 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Pieśni pasyjne na gitarę solo
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Mirosław Drożdżowski. Pieśni pasyjne należą do najpiękniejszych utworów, jakie wydała polska kultura muzyczna. Tradycja misteriów Męki Pańskiej sięga średniowiecza, stąd też znajdziemy wśród nich melodie pochodzące z różnych epok. Dziś otrzymujecie Państwo pieśni pasyjne w nietypowym opracowaniu dokonanym przez Mirosława Drożdżowskiego. Zbiór zawiera 14 utworów, na wzór 14 stacji Drogi Krzyżowej. Część zamieszczonych w nim melodii jest zaaranżowana w sposób tradycyjny, choć z użyciem zwrotów harmonicznych, charakterystycznych dla twórczości autora opracowania. Inne są upiększone nowoczesną, quasi-jazzową harmonią lub są wzbogacone wielce oryginalnym kontrapunktem. Autor postanowił poszerzyć repertuar gitarzystów o utwory związane z tym szczególnym okresem roku kościelnego, jakim jest Wielki Post. Pieśni opracowane w tej formie, przeznaczone nie do użytku liturgicznego lecz do własnej kontemplacji, stały się też pięknymi miniaturami instrumentalnymi. Do ksiązki dołączona płyta CD z mistrzowskim wykonaniem Marka Ulańskiego. 28 str. A4 + CD. |
|
|
|
|
|
Piosenki i zabawy z gitarą
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Grzegorz Templin. II poprawione wydanie. Książka przeznaczona dla gitarzystów bez względu na rodzaj gitary, na której grają. Popularne piosenki opracowane są w prosty sposób i uzupełnione diagramami chwytów gitarowych. Niewątpliwym ułatwieniem jest dodanie do każdej piosenki tabeli bicia. Zgodnie z tytułem książka zawiera też wiele propozycji zabaw z akompaniamentem gitarowym. Można zatem w łatwy sposób zorganizować wspólny czas grupom w różnym wieku i o różnej liczebności. Piosenki są proste i popularne, zatem śpiewnik znakomicie nadaje się do pierwszych występów z gitarą. 80 str. A5, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Poemat semplice
|
|
Wydawnictwo Absonic. Autor Mirosław Franczak. Nowe ale już doceniane na konkursach gitarowych, kompozycje. Pod względem wykonawczym stopień trudności utworów w zbiorze ˝Poemat semplice˝ jest zróżnicowany. Spotkamy tu utwory łatwe technicznie, jak również utwory wymagające bardziej zaawansowanej znajomości techniki gitarowej. Niezależnie jednak od tego, czy utwór jest prosty czy trudny technicznie, kluczowym aspektem jest dojrzałość interpretacyjna w przekazywaniu muzycznych emocji. 48 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Polonaise na 2 gitary - I. Sierakowski
|
|
Wydawnictwo Eufonium. Opracowanie J. Oberbek. Nuty na duet gitarowy nieznanego bliżej, żyjącego w XIX w. gitarzysty. Kompozycja jednak musiała się cieszyć spora popularnością albowiem doczekała się co najmniej trzech edycji: jednej w Wiedniu i dwóch w Paryżu. 8 str plus wkladka z linią I gitary. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Polscy mistrzowie gitary
|
|
Wydawnictwo PWM. Opracowanie J. Powroźniak. Kompozycje Kompozycje: Horeckiego, Bielińskiego, Salleneuve, Jaworskiego, Bobrowicza, Wyhowskiego, Sokołowskiego. 28 str. A4, miekka oprawa. |
|
|
|
|
|
Preludia Władysława Żeleńskiego w opracowaniu na gitarę
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Mirosław Drożdżowski. Zbiór utworów łączy w sobie wątki religijne z patriotycznymi, ukierunkowując odbiorcę na ogólny klimat społeczno-polityczny Polski, w którym kompozytorowi przyszło egzystować. Przywołuje w nich cytaty z kolęd: W żłobie leży (preludium 15), Anioł pasterzom mówił (preludium 21), Hej, w dzień Narodzenia (preludium 22), motywy z muzyki ludowej (preludium 14), czy wreszcie wykorzystuje pieśni kościelne: Twoja cześć, chwała (preludium 13), Kto się w opiekę (preludium 23), suplikację Święty Boże (preludium 25 - jest formą fantazji ). Mirosław Drożdżowski opracował 1 - 6 i 8 preludia na gitarę solo, a pozostałe na dwie gitary. W większości przypadków musiałem dokonać zmian tonacyjnych. Dzięki temu, pierwotny ambitus został zachowany i mieści się w skali, jaką dysponuje gitara. Znaczna długość trwania dźwięków nut pedałowych, czy - niekiedy - innych głosów w wielu przypadkach została skrócona lub podzielona na kilka odcinków. Autor opracowania wprowadził także własną aplikaturę lewej ręki ze szczególnym uwzględnieniem gry legato oraz dodał, w niektórych fragmentach, znaki dynamiczne i agogiczne. Pracę dedykowana wszystkim poszukującym gitarzystom miłującym muzykę polską, w 140-lecie powstania Preludiów oraz w 100-tną rocznicę śmierci Władysława Żeleńskiego. 64 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|