NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 7727370 razy |
|
|
|
|
|
Notatki z podróży na gitarę solo
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Mirosław Franczak. ˝Notatki z podróży˝ mają prostą budowę. To krótkie muzyczne opowieści, ale różnorodność form, motywów melodycznych i rytmicznych sprawia, że spotykamy tu wielość krajobrazów muzycznych. Utwory z tego zbioru umożliwiają tworzenie większych form cyklicznych. Możemy na przykład połączyć kilka tańców z opusu 21 tworząc formę suity. Pozwala to na włączenie tych kompozycji do programów konkursowych czy koncertowych. Stopień trudności technicznej utworów jest zróżnicowany, zarówno uczniowie szkół muzycznych pierwszego, jak i wyższego stopnia znajdą w tym zbiorze kompozycje odpowiadające ich gustom i możliwościom. Wszystkich kompozycji można posłuchać na dołączonej płycie CD, na której gra Grzegorz Skiba. 40 str.A4, miekka oprawa. |
|
|
|
|
|
Nutki krasnoludki
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Roman Ziemlański. Książka oferuje utwory dla najmłodszych, poszerzając niewielką ilość publikacji dla dzieci na naszym rynku. Nuty są duże i czytelne. Repertuar rozpoczyna się od wielu prostych melodii jednogłosowych, zarówno tradycyjnych, jak i autorstwa Romana Ziemlańskiego. Autor powoli wprowadzana techniki charakterystyczne dla gitary: gra kciukiem, arpeggio, dwudźwięki, trójdźwięki, barre, gra w pozycjach i uderzanie całych akordów. Na koniec zaprezentowanych jest 7 kolęd wykorzystujących grę wielogłosową.40 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
O pięknym dźwięku gitary klasycznej.
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor W. Gromolak. Książka powstała na podstawie pracy doktorskiej Waldemara Gromolaka, napisanej pod kierunkiem prof. zw. Piotra Zaleskiego pod tytułem: ˝Prawidłowe opanowanie gitarowych technik apoyando oraz tirando kluczem do swobodnego wyrażania myśli muzycznych˝. Książka składa się z 3 rozdziałów. W pierwszym z nich autor omawia szczegółowo podobieństwa i różnice między obiema technikami i wychodząc od szczegółów (budowa dłoni, sposób piłowania paznokci, rozciąganie mięśni) przechodzi do zaopatrzonych komentarzem, konkretnych ćwiczeń pomagających prawidłowo opanować i doskonalić obie techniki. Rozdział drugi, przeznaczony dla nauczycieli nosi tytuł ˝Świadomość dźwięku w pracy z uczniem˝. W trzecim rozdziale, na podstawie fragmentów dzieł A. Tansmana, L. Brouwera, A. Barrios- Mangorea, M. M. Ponca, autor pokazuje i dokładnie omawia jak prawidłowe zastosowanie apoyando i tirando wpływa na ostateczne brzmienie utworu. Dzięki tak obszernemu podejściu do tematu książka może być przydatna zarówno samoukom, uczniom szkół muzycznych, jak i nauczycielom. 84 str. A4, miękka oprawa |
|
|
|
|
|
Oberek nr 1- Witold Szalonek
|
|
Wydawnictwo Modran. Autor W. Szalonek. Nuty na gitarę. 4 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Oberek nr 2- Witold Szalonek
|
|
Wydawnictwo Modran. Autor W. Szalonek. Nuty na gitarę. 4 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Oblicza gitary w łatwych tonacjach
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Zbiorek zawierający kompozycje przeznaczone na gitarę solo, utrzymane w różnorodnej stylistyce, charakterze i tempach. Jednak - podobnie jak w przypadku wielu innych książek nutowych Bartłomieja Marusika - również w tym przypadku istnieje wspólny mianownik scalający wszystkie utwory, a jest nim fakt, iż zostały one napisane wyłącznie w łatwych i typowych dla gitary tonacjach. 36 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Organic - Michał Zygmunt
|
|
Wydawnictwo Port Bankok. Wykonawca Michał Zygmunt. Drugi autorski album Michała Zygmunta, łączący brzmienie gitary akustycznej z gitarami kolekcjonerskimi z różnych stron świata. |
|
|
|
|
|
Paderewski - utwory wybrane na jedną i dwie gitary
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Mirosław Drożdżowski. Niniejszy wybór przedstawia 10 z ponad 40-stu miniatur fortepianowych, skomponowanych przez Paderewskiego w latach 1880 - 90 opracowanych na gitarę. Znajdują się wśród nich najpopularniejsze utwory kompozytora, często przez niego wykonywane, znane z licznych publikacji i nagrań. 44 str. A4, miekka oprawa. |
|
|
|
|
|