NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 7728473 razy |
|
|
|
|
|
Trio pour piano, violon et violoncelle op. 76 - W. A. Sowiński
|
|
Wydawnictwo Eufonium. Opracowanie A. Prabucka-Firlej, P. Kukliński, K. Sperski. Trio h-moll Wojciecha Sowińskiego jest jednym z nielicznych polskich utworów kameralnych powstałych w XIX wieku. Charakterem i konstrukcją podobne do popularnych triów Felixa Mendelssohna jest kompozycją napisaną z nerwem i zajmującą muzyczną narracją. Posiada bogate przebiegi harmoniczne i czytelną konstrukcję formalną, sprawiedliwie dzielącą materię dźwiękową między fortepian, skrzypce i wiolonczelę, a nade wszystko jest kompozycją bardzo polską w charakterze. 92 str. A4, miekka oprawa. |
|
|
|
|
|
Trzy inwencje na wiolonczelę i fortepian
|
|
Wydawnictwo Eufonium. Autor Henryk Jabłoński. Trzy inwencje na wiolonczelę i fortepian. 12 + 8 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Ulubione etiudy na skrzypce
|
|
Wydawnictwo PWM. Autor Antoni Cofalik. Zbiór Ulubione etiudy przeznaczony jest dla uczniów szkoły I stopnia (z niektórych etiud można także korzystać w szkole II stopnia). Powziąłem zamysł, by zebrać w jednym zeszycie najbardziej wartościowe etiudy różnych autorów, reprezentantów znanych szkół skrzypcowych francuskiej, niemieckiej, włoskiej i czeskiej. W układzie etiud zastosowałem zasadę stopniowania trudności. Początkowe są utworami prostymi, w pierwszej pozycji, w kolejnych narastają różnego rodzaju problemy i trudności adekwatnie do umiejętności technicznych ucznia. Istotne jest respektowanie zalecanych temp oczywiście nie od samego początku pracy nad daną etiudą. Dużą grupę stanowią etiudy jednoproblemowe, ukierunkowane na technikę bądź to lewej, bądź prawej ręki, często także na ich współdziałanie. Są też w zbiorze etiudy popisowe, egzaminacyjne, stawiające dodatkowo określone wymagania muzyczne. Bogaty jest zestaw etiud dwudźwiękowych. Ich brak był do tej pory dotkliwie odczuwany przez nauczycieli. O wyborze poszczególnych etiud, obok wartości technicznej, decydowały względy estetyczno-psychologiczne: starałem się wybrać do zbioru utwory melodyjne, wpadające w ucho, a co za tym idzie, chętnie ćwiczone przez uczniów. Specjalną grupę stanowią etiudy atonalne, ich zadaniem jest zaznajomienie naszych podopiecznych z problemami muzyki współczesnej oraz przygotowanie do ich wykonywania. Mam nadzieję, że zaproponowany materiał ćwiczeniowy w połączeniu z nowym na niego spojrzeniem metodycznym ułatwi pracę uczącym, a młodym skrzypkom przyniesie wymierne korzyści. (z przedmowy Antoniego Cofalika). 96 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Utwory na wiolonczelę z klawesynem lub fortepianem
|
|
Wydawnictwo Polihymnia. Autor B. Strzelecka. W niniejszym zbiorze zamieszczamy utwory na wiolonczelę z klawesynem lub fortepianem, powstałe w latach 1996-2000. Prezentowane utwory charakteryzują się bardzo ciekawa, melodyką, zróżnicowanym brzmieniem i harmonią. Podczas wykonywania koncertowego zyskały bardzo pochlebne recenzje w środowisku muzycznym i zostały z uznaniem przyjęte przez publiczność. Mamy nadzieję, że zbiór będzie doskonałym uzupełnieniem muzycznej literatury szkolnej i koncertowej. 48 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
W Zoo
|
|
Wydawnictwo Euterpe. Opracowanie Antoni Cofalik, Romuald Twardowski. W Zoo powstał z myślą o najmłodszych skrzypkach - uczniach początkowych klas szkół i ognisk muzycznych. Każdy utwór poświęcony jest wybranemu zagadnieniu technicznemu, z którym uczeń powinien zapoznać się w początkach nauki. Mamy więc podstawowe rodzaje artykulacji takie jak détaché, artelé, staccato, mamy zmiany strun, podziały smyczka, dwudźwięki, podstawowe elementy biegłości. Uczniowie napotkają w utworach również rozmaite grupy rytmiczne (rytm punktowany, triole, synkopy) oraz podstawowe włoskie określenia wykonawcze. Akompaniament fortepianowy autorstwa Romualda Twardowskiego, wysmakowany harmonicznie, bogaty rytmicznie i zróżnicowany fakturalnie, doskonale podkreśla nastrój poszczególnych miniatur, dodając partii skrzypiec właściwy koloryt. Dzieci kochają zwierzęta, a malowanie dźwiękami wybranych mieszkańców zoo i naśladowanie ich charakteru na skrzypcach może być ciekawym, inspirującym doświadczeniem. Mam nadzieję, że zawarte w zbiorze miniatury pomogą w rozwijaniu wyobraźni i wrażliwości muzycznej uczniów, a w połączeniu z dbałością o prawidłową technikę oraz dobry aparat gry będą wspomagać harmonijny i wszechstronny rozwój młodego skrzypka. 32 str, B4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Walc & Etiuda na fortepian i wiolonczelę
|
|
Wydawnictwo Eufonium. Autor Aleksander Wierzbiłłowicz. Walc & Etiuda na wiolonczelę i fortepian. Partytura + głos wiolonczeli. 12 + 4 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Walc Liryczny - duet na fortepian i wiolonczelę
|
|
Wydawnictwo Eufonium. Autor Władysław Żeleński. Walc lirycznny op. 15 na fortepian i wiolonczelę. 16 + 4 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Wariacje Goldbergowskie Jana Sebastiana Bacha na gitarę i kontrabas
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie Arkadiusz Podstawka. Wariacje Goldbergowskie (BWV988) Jana Sebastiana Bacha opublikowane po raz pierwszy w roku 1741 pod skromnym tytułem Wprawki - aria i cykl wariacji na dwumanuałowy klawikord, napisane na zamówienie hrabiego Hermana Karla von Keyserlinga, zawierają dwie arie (wprowadzającą i kończącą) oraz ich 30 wariacji. Wariacje są ułożone trójkami. W każdej z nich pierwsza ma charakter tańca, druŹga jest wariacją wirtuozowską, natomiast ostatnia jest kanonem. Niniejsza publikacja zawiera opracowanie na dwa instrumenty strunowe: gitarę i kontrabas. W założeniu nie ma podanego tempa ani artykulacji oraz pominięto wszystkie klawesynowe ozdobniki, mając nadzieję, że wykonawcy podejdą do tego utworu w sposób zgoła indywidualny, nadając mu swój osobisty charakter zarówno wykonawczy jak i brzmieniowy. Kompozycja ta traktowana może być jako ćwiczenie, jako jednoczęściowa suita lub jako oddzielne utwory. 52 str. A4, miekka oprawa. |
|
|
|
|
|