NOWOŚCI
|
Stronę odwiedzano 7729228 razy |
|
|
|
|
|
Divertissemens op. 17 - Feliks Horecki
|
|
Wydawnictwo Eufonium. Autor F. Horecki. Divertissemens op. 17, nuty na gitarę. 12 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Don Giovanni na gitarę i fortepian
|
|
Wydawnictwo Eufonium. Autor Johann A. Nuske. Na prezentowany zbiór składa się dwanaście arii i duetów z Don Giovanniego. Nüske w przejrzysty sposób opracował wybrane fragmenty opery, nie komplikując zbytnio tekstu muzycznego. Zarówno partia gitary, jak i fortepianu pozbawiona jest wirtuozowskich elementów. Nie pomniejsza to jednak wartości kompozycji, pełnej subtelnego kolorytu i uroku prostoty. 20 + 8 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Duets With a Guitar (Duety z gitarą)
|
|
Wydawnictwo Bielarusian Music. Autor Igor Shoshyn. To zbiór 14 przebojowych, barwnych i miłych do słuchania duetów gitary z fletem prostym. Są one ułożone w 3 krótkie suity. Poza książką z zapisem nutowy duetów publikacja zawiera jeszcze 2 książki z głosami dla gitary i fletu. Duety nagrane są też na płycie CD dostępnej oddzielnie w sprzedaży. Działający na Białorusi Igor Shoshyn poza tym, że komponuje jest muzycznym redaktorem serii zbiorków ˝Renaissance of Guitar˝, oraz czasopisma ˝Belarus Guitar˝, dyrektorem artystycznym międzynarodowego konkursu ˝Seven notes, six strings˝ i festiwali ˝Renaissance of Guitar˝ oraz ˝Summer Guitar Academy˝. |
|
|
|
|
|
Duety gitarowe
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Bartłomiej Marusik. Duety gitarowe stanowią w polskiej literaturze muzycznej ciągle mało odkrytą krainę. Bartłomiej Marusik doskonale uzupełnia te braki. Zróżnicowane zarówno pod względem stylistycznym, jaki i technicznym kompozycje w całej okazałości prezentują piękno współbrzmienia tych popularnych instrumentów. 36 str. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Duo Brillant op. 104 - Guillaume P. A. Gatayes
|
|
Wydawnictwo Eufonium. Opracowanie J. Pabisiak, M. Skotnicka. Duo brillant op. 104 na gitarę i fortepian to typowy przykład utworu przeznaczonego do domowego muzykowania, które w czasach współczesnych kompozytorowi było bardzo popularne. Zwarta forma obydwu części kompozycji, melodyjne i nieskomplikowane harmonicznie motywy, które naprzemiennie pojawiają się w partii poszczególnych instrumentów, zachęcają do sięgnięcia po utwór zarówno miłośników muzyki, jak również adeptów tej sztuki. Autor bardzo zgrabnie wplata w kolejne opracowania pojawiających się motywów drobne figuracje, spaja poszczególne sekwencje zgrabnymi łącznikami, najczęściej w głosie fortepianu. Kompozycja jest błyskotliwa i efektowna. |
|
|
|
|
|
Dwa kwartety gitarowe - Blue Suita, Samba uciekającego kota plus bonus trio Samba uciekającego kota
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Autor Mirosław Drożdżowski. Doskonałe uzupełnienie literatury na kwartety gitarowe. Inspiracją do napisania Blue suity były style wyrosłe na gruncie muzyki amerykańskiej (blues, swing, boogie). Niewielkie trudności wykonawcze utworu sprawiają, iż mogą go z powodzeniem wykonać młodzi gitarzyści podstawowego stopnia nauczania. Samba uciekającego kota to kompozycja oparta na muzyce latynoamerykańskiej. Napisałem ją na prośbę Pani Małgorzaty Smol - znanej gitarzystki i pedagog. Utwór wymaga większych umiejętności wykonawczych z uwagi na dość trudne podziały rytmiczne, szybkie przebiegi gamowe, chromatykę itd. Przeznaczony jest dla gitarzystów podstawowego i średniego stopnia nauczania. 32 str. plus głosy. A4, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|
Dwie sonaty op. 5 nr 8, op. 5 nr 9 - Arcangelo Corelli w opracowaniu na gitarę
|
|
Wydawnictwo ABSONIC. Opracowanie M. Drożdżowski. Kolejny dowód na to, że mistrzowska aranżacja pozwala wydobyć z gitary piękne dźwięki przeznaczone pierwotnie na inny instrument. Tym razem Mirosław Drożdżowski sięgnął po dwie sonaty siedemnastowiecznego, wybitnego kompozytora włoskiego Arcangello Corellego i zachowując ich pierwotny charakter dał gitarzystom wspaniały materiał do powiększenia swojego repertuaru. |
|
|
|
|
|
Dziecięce gitarzenia
|
|
Wydawnictwo Pianoton. Opracowanie A. Wiech. 18 popularnych melodii w bardzo łatwym układzie na gitarę. 40 str. A5, miękka oprawa. |
|
|
|
|
|